FOLYTATJÁK A GAZDASÁG FEHÉRÍTÉSÉT

A jövőben újabb automatákat, például a parkolókban és az autómosókban üzemelőket kötik majd be a NAV rendszerébe - mondta a Pénzügyminisztérium (PM) pénzügyekért felelős államtitkára.

Gion Gábor a Portfolio.hu szakmai konferenciáján ismertette: tavaly a gazdaságfehérítő intézkedések hatására 350 milliárd forint többlet-adóbevétele lett a központi büdzsének.

HURRÁ NYARALUNK!

Ahhoz, hogy a külföldi nyaralás tényleg felhőtlen legyen, nem árt tisztában lenni pár egyszerű szabállyal, így sok kellemetlenség, felesleges adminisztráció vagy pluszköltség megspórolható. Mi lehet az útipoggyászban, mennyi készpénzt, cigarettát, alkoholt vagy akár gyógyszert vihet magával és hozhat be az utazó, milyen engedélyeket kell beszerezni, ha például házikedvencével szeretne nyaralni? Itt vannak a legfontosabb tudnivalók!

AZONNALI HATÁLYÚ FELMONDÁS IGAZOLATLAN HIÁNYZÁS MIATT

Helyes-e, hogy a munkáltató 3 napot ad a dolgozónak távolmaradása igazolására? Milyen dátummal történhet meg ilyen esetben a felmondás?

NAGYSZÜLŐI GYED: ITT VANNAK A RÉSZLETEK

A még nem nyugdíjas nagyszülők is jogosultak lehetnek 2020-tól gyedre, ha az Országgyűlés elfogadja a kormány által T/6191. számon beterjesztett törvényjavaslatot.

Az unokák nevelésében résztvevő nem nyugdíjas nagyszülők a gyermek 2 éves koráig (ikrek esetén 3 éves korig) válhatnának jogosulttá válhasson gyermekgondozási díjra (gyedre).

MILYEN PÉNZBELI ELLÁTÁSBAN RÉSZESÜLHET A KATA ADÓZÓ? MENNYI NYUGDÍJ SZOLGÁLATI IDŐRE SZEREZ JOGOSULTSÁGOT?

- A főállásúnak nem minősülő KATA adózó a 25.000 Ft-os tételes adó megfizetése esetében nem minősül biztosítottnak, így sem pénzbeli ellátásra (pl. táppénz, csed, stb) sem a nyugdíj megállapításához szükséges szolgálati időre sem lesz jogosult.