MIKOR KELL ELVÉGEZNI AZ ONLINE PÉNZTÁRGÉP ÉVES SZERVIZES FELÜLVIZSGÁLATÁT?


A pénztárgépek éves felülvizsgálata kötelező. A felülvizsgálat része a szervizes helyszíni vizsgálat, amit évente egy alkalommal a pénztárgép üzemeltetőjének kell elvégeztetnie. Az éves felülvizsgálat során a szerviz ellenőrzi, hogy nem történt-e illegális beavatkozás a pénztárgépen, hogy a pénztárgép működése, működési körülményei megfelelnek-e a jogszabályi előírásoknak és szükség esetén kicseréli a pénztárgép adóügyi ellenőrző egységének akkumulátorát.

Az éves felülvizsgálatot első alkalommal a pénztárgép üzembe helyezését követő 1 éven belül kell elvégeztetni. Az 1 éves határidő kezdőnapja a pénztárgép – üzemeltetési helyen tartott – pénztárgépnaplójába is bejegyzett üzembe helyezésének (megszemélyesítésének) időpontja.

Ezt követően az ismételt éves felülvizsgálatot mindig a legutóbbi éves szervizelését követő 1 éven belül kell elvégeztetnie az üzemeltetőnek. Az 1 éves határidő kezdőnapja a pénztárgép – üzemeltetési helyen tartott pénztárgépnaplójába bejegyzett – előző éves szervizes felülvizsgálata elvégzésének napja.

Ha az 1 éves határidő vége olyan időszakra esik, amikor az üzemeltető szünetelteti a pénztárgép használatát, akkor legkésőbb a pénztárgép – szüneteltetés befejezését követő – újbóli használatba vételekor haladéktalanul el kell végeztetni az éves szervizes felülvizsgálatot.

Forrás : www.nav.gov.hu

Share this Article


Related Posts